
Teil on
14 päevane tagastusõigus oma Süütepool eest Mootor
Rohkem
Järgmised makseviisid on saadaval meie Süütepool eest Mootor e-poes
Rohkem
Pärast tellimuse teostamist meie Süütepool eest Mootor poes, saate valida oma kulleri
Rohkem
Sisestage oma meiliaadress ja parool
Pole kontot EUautoosad.ee? Registreeru nüüd vähem kui 1,5 minutiga.
Süütepool - funktsioon, ülesanne ja tootjad
Bensiinimootoris kütuse-õhu segu süütamine nõuab suurt elektrilist pinge, mille abil süüteküünalde elektroodides säde tekiks. Süütepooli ülesanne on sellisel juhul teisendada tavalist 12V aku pinget nõutud kõrgepingeks. Seega on süütepool ehitatud sarnaselt trafole, mis kasutab põhimõtteliselt elektromagnetilise induktsiooni. See koosneb peamiselt lamineeritud rauast tuumast, milles on kaks pooli, esmane ja teisane mähis, mis on valmistatud vasest juhtmetest. Süütemomendi läbib viil primaarmähise, põhjustades seeläbi kõrgepinge sekundaarmähises. Sealt liigub kõrgepinge süütejuhtme kaudu süüteküünlasse. Süütepool võib tekitada pinget vahemikus 15,000 kuni 30,000 volti, sõltuvalt mudelist. Sellel on silindriline korpus ja see asub sõiduki mootoriruumis. Tänapäeval on erinevatele süütesüsteemidele erinevat tüüpi süütepoole. Juhtivaid süütepoolide margid on BOSCH, BERU, NGK, JANMOR, HELLA, HITACHI ja VALEO.
Süütepooli eluiga ja põhjustatud defektid
Süütepooli tööiga lüheneb pidevalt mehaanilise ja termilise mõju tõttu. Läbisõidupiirang on kusagil 60,000 kuni 80,000 kilomeetrit. Täpne eluiga võib siiski olla väga erinev. Vanemad süütepoolid on sageli kahjustatud sisemisest lühisest tekitatud ülekuumenemisest. Võimalikud mehaanilised vigastused on mitmekülgsed ja võivad olla põhjustatud näiteks tugevast mootori vibratsioonist, kahjustustest või mootoriõli leketest. See viib kaablirikete või spiraali murdumiseni.
Kui süütepooli on vigane - kontrollige ja asendage süütepool
Tehnikaosavad saavad vajaduse süütepooli kontrollida ja asendada ise. Rikkis süütepool avaldub sageli läbi ebastabiilse mootoritöö, eriti madalamatel kiirusevahemikel ja ülessoojendamisfaasis. Tõrkelaengud võivad samuti olla ühiseks tunnuseks. Elektriline kontroll teostatakse takistuse mõõtmisega. Olenevalt süütepooli ülesehitusest peaks primaarmähise takistus olema 0,3 2 oomi ja sekundaarmähise oma vahemikus 8 ja 19 kilo-oomi. Täpsed juhised süütepooli kontrollimiseks ja asendamiseks võib leida internetist ja auto tehnilisest kirjandusest. Saate uue süütepooli, samuti mitmesuguseid teisi osasid paljudele erinevatele automarkidele soodsalt osta meie e-poest.