
Teil on
14 päevane tagastusõigus oma Rattalaager eest Vedrustus, hoob
Rohkem
Järgmised makseviisid on saadaval meie Rattalaager eest Vedrustus, hoob e-poes
Rohkem
Pärast tellimuse teostamist meie Rattalaager eest Vedrustus, hoob poes, saate valida oma kulleri
Rohkem
Sisestage oma meiliaadress ja parool
Pole kontot EUautoosad.ee? Registreeru nüüd vähem kui 1,5 minutiga.
Auto rattalaagrid - eesmärk ja ülesanne
Treileri rattalaagrid võimaldavad teljele paigutatud rataste rotatsiooni hoides telje juhtimist, minimeerides samal ajal vahelduvat vastupanu. Sellisel juhul võtab rattalaager võtab üle teljesuunalised jõud, mis ilmnevad ratta pöörlemisel. Tsentrifugaaljõud tulenevad pöördliikumisest ja tegutsevad risti teljega, arvestades aksiaaljõudude tegutsemist telje suunas. Enamasti ilmuvad need sõiduki kurvis olemise ajal. Rattalaagrid on šassii osa ja asuvad ratta rummu sees. Üldiselt need koosnevad välimisest ja sisemisest rõngast, rullikujulistest või sfäärilistest veereelementidest, samuti rulliku kere ümbritsevast samal kaugusel olevast korpusest. Veeremisest tulenev hõõrdejõud toimub peamiselt rattalaagrites on minimeeritud määrdeainega. Kaasaegsed rattalaagrid on määrdega täidetud ja on hooldusvabad. Tuntud rattalaagrite tootjate hulka kuuluvad: STARK, SKF, SNR, EBIi BILSTEIN, MAPCO ja HERTH + BUSS.
Kui rattalaager on katki. Mis võib juhtuda?
Tänu veeremisest tulenevale hõõrdejõule ja välistele jõududele rattalaagrid kuluvad aja jooksul. Täiendaval koormusel, näiteks sõites läbi löökaugu, saavad nad veelgi suurema kulumise osaliseks. Seega on rattalaagrite eluiga piiratud ja need tuleb kulumisel asendada. Märgatav on klikkide või lihvimise müra kuulmine kurvides sõitmisel ning eriti ebameeldivalt märgatav suuremal kiirusel. Kui see heli on kuuldav ka sirgetel vahemaadel näitab see arenenud kulumist. Kui rattalaager teeb müra tuleks see koheselt asendada, muidu tekivad rummu ja muude sõiduki osade kahjustused.
Rattalaagri vahetamine
Defektse rattalaagrit ja rattarummu asendamine peaks tavaliselt toimuma selleks ettenähtud töökojas. Kogenud mehaanikud saavad asjakohaste vahenditega remondiga ise hakkama. Selleks tuleb eemaldada ratas, pidurisadul koos katetega, kronstein ja piduriketas tuleb kõigepealt lahti võtta. Järgnevalt tuleb lahti võtta veovõll ja rummu kandja. Selleks tuleb eemaldada rattarummu ja rattalaager, kasutades ekstraktorit ja see asendada uue varuosaga. Täpseid juhtnööre sõidukite jaoks võib leida auto kirjandusest või Internetist.
Kui otsite rattalaagreid, siis leiate suure valiku meie e-poest enamikele automarkidele ja mudelitele. Teil on võimalik tellida rattalaagrite komplekte ja tööriistu ning teada saada rattalaagrite hindasid.